|
www.ilderforum.com
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Soso

Ble Medlem: 08 Nov 2007 Innlegg: 167 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Søn Mar 07, 2010 8:14 am Tittel: Trenger ilderpass 16.-25. juli, Oslo |
|
|
Hei,
Poja og Sati, samt matmor og matfar gjør i våres Oslobeboere av seg (bor foreløpig i Trondheim). Og derfor trenger vi nå ny ilderpass i Osloområdet.
Vi skal reise bort i juli denne gangen uten pelspølsene, nærmere bestemt 16.- 25. juli og trenger da noen som har lyst å passe på våre to.
Litt mer om krabatene:
Poja og Sati er to viltfargede tipser som blir 3 år gamle i juni, respektive september. Begge er dotrente og er superflinke til å finne doen.
Begge er også bitetrente og snille og veldig lekne uten å være bitete. Poja er den dominante av de to. Dessverre har Poja hatt en veldig tøff start i livet før hun kom til oss, noe som har gjort at hun har lært seg at angrep er beste forsvar. Dvs. Poja biter når hun blir usikker, eventuelt for å yppe seg, i tillegg er hun redd for barn. Mao: Hun har et stort behov for å føle seg trygg og at andre er tydelige når de håndterer henne, i motsatt tilfelle nøler hun ikke med å bruke tennene. Til gjengjeld er hun veldig hengiven når man først har fått tilliten hennes og kan finne på å fotfølge oss. Hun er ellers en atletisk ilder som kommer opp de fleste steder og hopper opp til ca 75 cm.
Utrolig nok stjeler ingen av dem sokker, men Sati tar det meste annet hun klarer å slepe med seg til et ”trygd” sted. Vil man finne tingene sine igjen lønner det seg å finne ut hvor Sati sover, da hun gjerne ligger midt opp i alle tingene. Ellers er Sati verdens snilleste ilder, som liker å kose og er forsiktig av seg, siden hun ser litt dårlig. Hun liker mennesker og er ikke redd dem. Men hun kan bli skremt ved for eksempel uventet bråk og er da å finne i nærmeste skjulested. Men når hun er blitt litt husvarm liker hun å kose.
Begge er vant til å gå i sele, men vi går ikke tur med dem hver dag, så man trenger ikke om det ikke passer. Poja løper nesten som en hund i bånd, mens Sati er nokså vimsete og typisk ilder av seg når hun er ute. Begge er veldig knyttet til hverandre.
Begge to har også gått sammen med noen andre ildere før, men er nokså selektive. Noen ildere leker de med umiddelbart som om de aldri har gjort noe annet, andre ildere tåler de ikke synet av.
Håper noen har lyst å passe pelspølsene våre i sommer
Poja:
Sati:
 _________________ Only the dark side deals in absolutes! |
|
| Til Toppen |
|
 |
gerinamo

Ble Medlem: 10 Nov 2008 Innlegg: 340
|
Skrevet: Søn Mar 07, 2010 2:11 pm Tittel: |
|
|
er mulig at jeg kan stille opp i denne perioden,bor ca 1 time sør for Oslo med tog og har muligheter om de ikke liker resten av flokken min til å lufte dem separert fra hverandre  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Sniffmom
Ble Medlem: 21 Sep 2005 Innlegg: 152
|
Skrevet: Søn Mar 07, 2010 6:47 pm Tittel: |
|
|
| Forutsatt at jeg er hjemme i denne perioden (litt usikker mht ferie enda), kan jeg også gjerne melde meg som vakt. Bor i Oslo, på Bjølsen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Soso

|
Skrevet: Man Mar 08, 2010 4:41 pm Tittel: |
|
|
Kjempefint og tusen takk til begge to for tilbud! Det er så godt å vite at det finnes ildervante mennesker der ute som er villig til å passe pelspølsene.
Siden vi ikke har bil er det for oss best om det ikke er altfor langt unna Oslo, men uansett skal det nok gå.
Så venter vi til dere vet litt mer om egne ferieplaner og slikt og så avtaler nærmere når vi vet mer Vi kan jo muligens gjengjelde tjenesten en gang
Soso _________________ Only the dark side deals in absolutes! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Soso

|
Skrevet: Man Mai 03, 2010 10:06 am Tittel: |
|
|
Hei Sniffmom,
har du funnet ut noe mer om dine ferieplaner?
Soso _________________ Only the dark side deals in absolutes! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Sniffmom
Ble Medlem: 21 Sep 2005 Innlegg: 152
|
Skrevet: Tir Mai 11, 2010 12:50 am Tittel: |
|
|
Ja, det har jeg. Etter planen skal jeg til Kroatia 1-13. juli, og så være hjemme i Oslo etter det. I utgangspunktet ser da alt strålende ut for å være ildervakt. Imidlertid har det dukket opp et lite skjær i sjøen - det er nemlig mistanke om at har fått kreft igjen, og jeg skal til Ullevål senere idag for første utredning. Skulle de verste mistanker slå til, må jeg i så fall avvente beskjed om hva slags behandling de tenker seg, både i forhold til ferie og evt operasjoner.
Går imidlertid alt strålende, er det ikke lenger noe problem å passe barna deres i perioden. Kommer tilbake så snart jeg vet mer.
Vibs  |
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|