| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Milca
Ble Medlem: 08 Mar 2010 Innlegg: 3
|
Skrevet: Man Mar 08, 2010 9:12 pm Tittel: Trenger en han ilder |
|
|
vi har en hun ilder vi gjerne vil sette kul på før vi steriliserer henne!!
er det noen som er så snille å låne oss en han ilder!!!
selvfølgelig deler vi på valpene...
:D :D :D |
|
| Til Toppen |
|
 |
Portis
Ble Medlem: 28 Apr 2008 Innlegg: 18
|
Skrevet: Tir Mar 09, 2010 10:51 am Tittel: |
|
|
Har ikke satt meg inn i ilderavl, men jeg håper du er mer gjennomtenkt enn hva som kommer frem i innlegget, og at du har en stamtavle på din egen tispe, og sjekker stamtavle på hannilderen.
Reagerer litt på "mitt dyr er så søtt og jeg vil ha valper" - mentaliteten bare .... |
|
| Til Toppen |
|
 |
Milca
|
Skrevet: Tir Mar 09, 2010 4:35 pm Tittel: |
|
|
| det har ikke noe med å gjøre at ilderen er søt eller ikke!!! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Portis
Ble Medlem: 28 Apr 2008 Innlegg: 18
|
Skrevet: Tir Mar 09, 2010 5:17 pm Tittel: |
|
|
Det er jo bra det, sa ikke at det var det heller, mer at jeg håpte at det ikke var slik.
Sikkert fordi jeg har vært i hundemiljøet i så mange år og sett de merkeligste parringer/parringskombinasjoner bare fordi eierne syns deres egen hund er så søt og snill.
Ingen stamtavler eller veterinærsjekker, ingen undersøkelser rundt hannen/tispa de har brukt etc. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Milca
|
Skrevet: Tir Mar 09, 2010 8:51 pm Tittel: |
|
|
Jeg ville bare sette et kull på hun før vi stæliserte henne får da forminsker vi sjansjen på at hu får livmors kreft.
eller noe annen slags kreft| |
|
| Til Toppen |
|
 |
Mizore
Ble Medlem: 03 Jan 2010 Innlegg: 48 Bosted: Halden
|
Skrevet: Ons Mar 10, 2010 9:27 pm Tittel: |
|
|
Jeg lurer litt på hva slags oppdrett hun er fra jeg da? _________________ Shirayuki Mizore
Har foreløpig bare 1 monster i hus. Jason <3 |
|
| Til Toppen |
|
 |
CrazyFerretLady

Ble Medlem: 24 Aug 2005 Innlegg: 828 Bosted: Elverhøy =) Lundamo
|
Skrevet: Tor Mar 11, 2010 6:11 pm Tittel: |
|
|
| Milca skrev: | Jeg ville bare sette et kull på hun før vi stæliserte henne får da forminsker vi sjansjen på at hu får livmors kreft.
eller noe annen slags kreft| |
Når en ildertispe blir sterilisert, skjer det jo som regel ved fjerning av alle indre kjønnsorgan (ovariehysterektomi), så sjansen for at tispen din får livmorkreft blir eliminert.
Når det gjelder andre typer kreft, kan jeg ikke skjønne at risikoen skal øke ved fjerning av livmor/eggstokker selv om tispen ikke har født..?
Kan jeg spørre hvem som har fortalt deg det? _________________ Mine barn: *Kim*Fozzy*Tindra*Bella*Lilo*Sandra*Katla*Harry*Sally*Aidan*Nemi*Xena*Sarabi*
Hospitanter: *Shila*Nikita*Kompis*Bus*Hiro*Dotten*Maja*Tiril*Natasha*Lana*Hel*Valkyrie*
R.I.P: *Luckas*Aurora*Ice*Odin*Timòn*Timian*Molly*
*Alex*Dumle*TT*Fanny*Shy*Bølle*Hercules*Munti*Maja*Wendell*Luna*
Savnes: *Loke*Mira* |
|
| Til Toppen |
|
 |
|